2018. május 21., hétfő

Cluedo Book Tag

Kedves Mindenki!
Régóta nem igazán használom a blogomat, igazából nem is publikáltam még sok mindent, nem is igazán van, aki olvasná, de nem baj, mert most újra kedvet kaptam hozzá és megpróbálok tartalmat gyártani rá. Lehet, hogy ezután a bejegyzés után megint csak hónapok múlva nézek rá újból, lehet, hogy nem. Majd meglátjuk.
Na de! A lényeg a lényeg, hogy ennek a bejegyzésnek a létrejöttét kedves bloggerina barátosném támogatta, aki megajándékozott egy book tag kihívással. Ezúton is köszönöm szépen Lilla!

1. Miss Scarlett – A végzet asszonya – Egy könyv, amit csak azért akartál elolvasni, mert gyönyörű a borítója, de később a tartalmát is imádtad.
Tavaly sokat szemezgettem a könyvtárban Beth Revis: Acrosse the Universe (Túl a végtelenen) című könyvével, mert gyönyörű borítója van és a címe is megnyerő, de nagyon nehezen vettem rá magamat, hogy leemeljem a polcról, mert elriasztott a vastagsága. Egy alkalommal viszont már annyira nem tudtam, hogy mit kölcsönözzek, hogy fogtam, levettem, elolvastam a fülszövegét (ami szintén nagyon megfogott) és hazahoztam, elolvastam és egyszerűen imádtam. Nem ragoznám tovább. Magával ragadott! 


2. Mrs. Peacock – A társasági asszony – Egy könyv, ami kezdetben visszafogottan indult, nem igazán tetszett, de végül elég jól kiforrta magát és most már bármikor újraolvasnád.
Bevallom, ehhez a ponthoz kicsit nehéz volt a választás. Egyrészről, mert az Abigélt Szabó Magdától nyugodt szívvel sorolnám ide, de attól tartok, hogy nem olvasnám újra bármikor csak úgy. Viszont! Amie Kaufman és Meagan Spooner: Lehullott csillagok című könyve jobban passzol ide, ugyanis az eleje egy kicsit unalmas volt, nem tudtam hová tenni, de aztán! Aztán jött a varázslat, ugyanis teljesen felkapott és elröpített jó messzire ez a csoda. Egyszer, talán, ha alkalmam adódik rá, szívesen újraolvasom! (Meg is szeretném venni egyszer, mert egy barátomtól kaptam kölcsön. Márpedig ennek a gyönyörűségek a polcomon a helye!)


3. Plum professzor – A szellem embere – Egy könyv, aminek igazán érdekes, egyedi, elvont és kissé különc a témája.
Na, megint bajban vagyok, mert annyi könyvet tudnék most felsorolni. Kezdem azzal, hogy a Lehullott csillagok és a Túl a végtelenen is szinte már tökéletesen passzolna ide. Ámbár, ott van még a csodálatos és utánozhatatlan Engelsfors trilógia, amit két svéd író, Mats Strandberg és Sara B. Elfgren alkotott. Ugyanakkor, mégis, mikor elolvastam ezt a kis "feltételt", vagy nem is tudom mi a megfelelő fogalom rá, akkor egyből Kendare Blake: Vérbe öltözött Anna című regénye ugrott be. Nos, hát akkor, legyen ő a végső kiválasztott.



4. Mustard ezredes – Az alfahím – Egy könyv, amit szinte mindenki imád, de Te valamiért mégsem szeretted.
Eleve végig sem bírok olvasni egy olyan könyvet, amit nagyon nem szeretek, unalmasnak találok és egyszerűen nem az én világom. Az 1001 könyv listán is szereplő 1984-el (George Orwell) jártam legutóbb így. Sok pozitívat hallottam pedig, sokan nagyon szeretik és jó véleménnyel vannak róla, ráadásul egy osztályon belüli kiselőadás során (aminek a témája ez a könyv volt) döntöttem el, hogy nekem ezt el kell olvasnom, mert nagyon ígéretesnek tűnik. Kikölcsönöztem szépen, olvastam, olvastam, untam, nagyon untam, de azért olvastam, és kb. 5 hónap múlva, mikor már a felénél jártam nagyjából és még mindig csak annyi történt, hogy a főhős elment borotvát venni (hupsz, spoiler és enyhe túlzás), akkor végleg eldöntöttem, hogy abba hagyom. Nekem ez nem megy. 


5. Green atya – Az aranyifjú – Egy könyv, ami nem az, aminek látszik (értsd: sokkal több van benne és sokkal több meglepetést vagy éppen titkot rejt, mint ahogyan azt mondjuk a fülszöveg alapján gondoltad volna).
Igazából a legtöbb könyvvel ez így van (vagy fordítva). Meg kell, hogy említsem az egyik nagy kedvencemet, ami egy trilógia. Federica Bosco csodálatos, magával ragadó Angyal trilógiájáról beszélek (Szerelmem egy angyal, Vigyázz rám, angyal, Maradj velem, angyal), amiről valóban nem sejtettem, hogy ennyire megfog. Fiatalabban olvastam, mint kellett volna, (bár pár évvel utána is ugyan olyan élmény volt) és nagyon a lelkemig hatolt. Akárhányszor rágondolok, elérzékenyülök. Nem régiben volt lehetőségem egy balett előadást megnézni (a könyv főszereplőjének az élete a balett) és akkor is annyiszor eszembe jutott ez a lélekfacsaró történet. Most is fáj, miközben ezeket a sorokat írom, szóval, szerintem inkább ugorjunk is a következőre.


6. Dr. Orchid – A zseni – Egy végtelenül okos és körmönfont könyv, ami végül téged is meglepett, rászedett.
Megint csak egy trilógiát kell, hogy írjak, még pedig James Dashner jól ismert Útvesztőjét, amiből filmadaptáció is készült (az utolsó része nem is olyan rég jelent meg a mozikban). Nagyon mozgalmas, eseménydús a történet és jól el lehet merülni benne. 


7. Dr. Black – A méltatlanul elfeledett áldozat – Egy könyv, amit sokan mellőznek, esetleg nem igazán szeretnek, de Te olvastad és valamiért mindig emlékezni fogsz rá.
William Golding: A legyek ura egyszerűen ilyen volt. Hallottam róla sok negatívat, meg hát kötelező olvasmány is volt, szóval alapból nem olyan nagy lelkesedéssel álltam neki, de annál inkább tetszett! Megrázó, elgondolkodtató és néha sokkoló volt. Mély nyomot hagyott bennem.


8. Cluedo – A klasszikus rejtélyek játéka – A kedvenc krimi/nyomozós/misztikus vagy rejtélyes könyved.
Végre! Végre így a végére lehetőségem nyílik kicsit beszélni a nagyon nagy kedvencemmé vált Végzet Ereklyéi sorozatról. Aki esetleg valami nagyon misztikus oknál fogva nem tudja miről is van szó: Cassandra Clare: Csontváros; Hamuváros; Üvegváros; Bukott angyalok városa; Elveszett lelkek városa; Mennyei tűz városa ééés még nagyon nagyon sok kiegészítő részéről (amiket a sorozat utolsó részével együtt még nem olvastam). A Csontvárost egyszer osztálykarácsonyon kaptam az egyik barátnőmtől (aki kihívott erre a book tag-re) és ott kezdődött minden. Előtte csak futólag hallottam erről a sorozatról és be kell valljam, nem is vártam túl sokat tőle. Most meg már egyszerűen nem bírok betelni vele! Azt hiszem ennél többet nem is mondok róla, mert lehet, hogy egy külön bejegyzést is szentelek majd neki, addig is: lessétek meg, ha még nem hallottatok róla! :)



Most, hogy a végére értünk, meg kell mondjam, élveztem visszaidézni a korábban olvasott könyveimet és élveztem párosítgatni őket a megadott pontokhoz. Mindenki csinálja meg, akinek kedve van hozzá, akár fejben is tök jó végig menni rajta! Remélem tetszett Nektek is a bejegyzés, hamarosan (vagy nem hamarosan) jövök egy követkővel! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése